Εκδόσεις

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 154 επισκέπτες και κανένα μέλος

Εγγραφή Newsletter

captcha 

Για τις νεότερες εξελίξεις σχετικά με το εκκρεμή επαγγελματικά δικαιώματα και τη γνωμοδότηση του Σ.τ.Ε διαβάστε τη σχετική ανακοίνωση της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

 

Tο Δεκέμβριο του 2010, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) - σύμφωνα με το άρθρο 18 του ν. 3549/2007- τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων (Π.Δ) για νομοτεχνική επεξεργασία, προκειμένου στην συνέχεια να αποσταλούν στο Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

 

Η ανακοίνωση του Υπουργείου είχε ως ακολούθως:

 

Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Υφυπουργός Ιωάννης Πανάρετος

 

Προεδρικά Διατάγματα για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα

 

05 / 12 / 2010

Από το γραφείο του Υφυπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Ι. Πανάρετου, ανακοινώνεται ότι όλα τα σχέδια των Προεδρικών Διαταγμάτων για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα που εκκρεμούσαν και για τα οποία είχε προηγηθεί δημόσια διαβούλευση και συζήτηση στην κοινή συνεδρίαση των Συμβουλίων Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης, εστάλησαν υπογεγραμμένα στην Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης για να προωθηθούν στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τον απαραίτητο νομικό έλεγχο.

Τα διατάγματα αυτά είναι τα εξής:

1. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων

α) Γεωτεχνολογίας και Περιβάλλοντος,

β) Τεχνολογιών Αντιρρύπανσης,

γ) Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος και

δ) Οικολογίας και Περιβάλλοντος

της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

2. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων

α) Κλωστοϋφαντουργίας,

β) Οχημάτων,

γ) Τεχνολογίας Αεροσκαφών και

δ) Τεχνολογίας Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου

της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

3. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων

α) Ηλεκτρολογίας,

β) Μηχανολογίας,

γ) Ενεργειακής Τεχνολογίας και

δ) Αυτοματισμού

της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

4. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του Τμήματος Ναυπηγικής της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

5. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων

α) Ανθοκομίας και Αρχιτεκτονικής Τοπίου,

β) Αρχιτεκτονικής Τοπίου,

γ) Γεωργικής Μηχανολογίας και Υδάτινων Πόρων και

δ) Δασοπονίας και Διαχείρισης Φυσικού Περιβάλλοντος

της Σχολής Τεχνολογίας Γεωπονίας των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

6. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του Τμήματος Οινολογίας και Τεχνολογίας Ποτών της Σχολής Τεχνολογίας Τροφίμων & Διατροφής των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.)

7. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων

α) Πολιτικών Δομικών Έργων,

β) Πολιτικών Έργων Υποδομής,

γ) Τοπογραφίας και

δ) Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας

της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (T.E.I.)

8. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων του Τμήματος Ανακαίνισης και Αποκατάστασης Κτιρίων των Ιδρυμάτων του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης (Τ.Ε.Ι.)

 

Σχέδια Π.Δ για Τμήματα Πανεπιστημίων

9. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Πτυχιούχων των Τμημάτων Βιολογίας των Πανεπιστημίων.

10. Δικαίωμα πρόσβασης σε επαγγελματικές δραστηριότητες βάσει προσόντων των Διπλωματούχων της Σχολής Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.

 

 

 

 

Ε.Ε.Τ.Ε.Μ: Σχολιασμός για τα σχέδια που βρίσκονται στο ΣτΕ

 

 

1η Παρατήρηση

Οι έννοιες που εισάγονται για πρώτη φορά στα σχέδια Π.Δ/των για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων ΤΕΙ και των τμημάτων του Πανεπιστημονικου τομέα:

  • η τεχνική ευθύνη,
  • τα προχωρημένα και συνήθη έργα,
  • ο έλεγχος επαγγελματικής επάρκειας ,
  • η συνεκτίμηση όλων των αποκτηθέντων προσόντων,
  • οι διευρυμένοι επαγγελματικοί φορείς,

Όπως διατυπώνονται, κινούνται στη σφαίρα του ιδεατού και αγνοούν επιδεικτικά την ζοφερή επαγγελματική πραγματικότητα, δεν αντιμετωπίζουν το άμεσο πρόβλημα της επαγγελματικής κατοχύρωσης των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι αφού η εφαρμογή τους προϋποθέτει μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων, όπως:

– Κατάργηση κυρίως της αναχρονιστικής τεχνικής νομοθεσίας της δεκαετίας του 1930 - 1980 για Μηχανικούς, Γεωπόνους, κλπ,

– μετατροπή των Ν.Π.Δ.Δ Επιμελητηρίων σε Ν.Π.Ι.Δ,

– επαναπροσδιορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των ειδικοτήτων Πολυτεχνικών και Γεωπονικών  Σχολών με βάση τα προγράμματα σπουδών τους και το σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα  όχι τους νόμους του 1930 καθώς και αναδιάρθρωση δημοσίων υπηρεσιών, σύσταση ελεγκτικών μηχανισμών.

 

Και το κυριότερο πρόβλημα είναι ότι όλα αυτά τα καθοριστικής σημασίας, για την τελική μορφή του επαγγελματικού προφίλ του Πτυχιούχου, θέματα δεν διευκρινίζονται αλλά παραπέμπονται  σε μελλοντική έκδοση Π.Δ ή νομοθετικών ρυθμίσεων.

Αποτέλεσμα: Αν εκδοθούν - ως έχουν - τα σχέδια αυτά, θα είναι  ανενεργά.

 

 

2η Παρατήρηση

Τα σχέδια Π.Δ  παραπέμπουν σε μελλοντική έκδοση Π.Δ/των για τον καθορισμό των αδιευκρίνιστων «διευρυμένων Φορέων» και διαδικασιών λειτουργίας τους.

Με τον τρόπο αυτό τα σχέδια Π.Δ όπως έχουν «μεταλλαχθεί» έρχονται  σε πλήρη αντίθεση με την  δέσμευση  του Υφυπουργού για ρεαλιστικές λύσεις που θα εφαρμοστούν και δεν θα αποτελούν απλά μια πολιτική κίνηση εντυπωσιασμού.

Επομένως  η άμεση προώθηση με νομοθετική ρύθμιση (ή έστω με Π.Δ) των εγκεκριμένων από το ΣΑΤΕ (2008), προεδρικών διαταγμένων είναι, με βάσει τα σημερινά κοινωνικοπολιτικά δεδομένα,  η μόνη ρεαλιστική λύση.

Οι ενιαίοι Φορείς πιστοποίησης ων επαγγελματικών προσόντων τω πτυχιούχων των δυο τομέων, προϋποθέτει την ενοποίηση των Α.Ε.Ι και την αποκρατικοποίηση των τριών συντεχνιακών φορέων δηλ του Τ.Ε.Ε, ΓΕΩΤ.Ε.Ε, Ο.Ε.Ε.

Τα σχέδια Π.Δ συζητηθήκαν στο αρμόδιο τμήμα του ΣτΕ στις 2 Ιουνίου του 2011, στο οποίο προ πολλού, σχετικό υπόμνημα είχε αποστείλει η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με παρατηρήσεις επί του νομικού και φυσικά και επί του περιεχομένου αυτών,  με στόχο την βελτίωση τους.

Το αρμόδιο τμήμα σε αυτή τη φάση δεν ασχολείται με το περιεχόμενο, αλλά η γνωμοδότηση του εστιάζεται στα νομοτεχνικά των σχεδίων Π.Δ.

Επίκαιρα

  • Η κοροϊδία της Κυβέρνησης για τα επαγγελματικά δικαιώματα συνεχίζεται  

    Αθήνα 9-11-2018

    Δημοσιεύτηκε το Π.Δ.99/2018 (ΦΕΚ 187Α/ 05-11-2018) για τον καθορισμό των επαγγελματικών δικαιωμάτων των «αναξιοπαθούντων» Διπλωματούχων Μηχανικών.

    Αν κάποιοι στην Κυβέρνηση έχουν την εντύπωση ότι είναι προσωπική τους υπόθεση το ζήτημα της Εκπαίδευσης και τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων της, είναι τελείως γελασμένοι.

    Είναι πολύ λίγοι και είναι πολύ αργά γι αυτούς ….

    Μέχρι και οι «εκλεκτοί τους» οι «δικοί τους άνθρωποι», που διόρισαν ως μέλη, παρακάμπτοντας τον οικείο φορέα (Ε.Ε.Τ.Ε.Μ), για να στολίσουν τις Επιτροπές τους και με πτυχιούχους μηχανικούς, ως θλιβερή μειοψηφία, επιτέλους κατάλαβαν τα παιχνίδια και την κοροϊδία της κυβέρνησης, του Υπουργού και του ευκαιριακού τους συμμάχου (Τ.Ε.Ε) και τους …. εγκατέλειψαν.!!

    Περισσότερα...  
  • Ο εμπαιγμός του Υπουργείου Παιδείας για τα εκκρεμή Επαγγελματικά Δικαιώματα των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι και Πανεπιστημίων

    Αθήνα, 29-10-2018

    «Ο νέος ακαδημαϊκός χάρτης που διαμορφώνεται από τις συγχωνεύσεις των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ και η τροποποιημένη κοινοτική οδηγία για την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, είναι οι παράγοντες που αναμένεται να επηρεάσουν άμεσα και έμμεσα το χρόνο προώθησης στο Συμβούλιο της Επικρατείας τα Προεδρικά Διατάγματα για την αναγνώριση των επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους πτυχιούχους 200 περίπου τμημάτων των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ.»

    Αυτά διαρρέουν (21-10-18) από το Υπουργείο Παιδείας του κ. Γαβρόγλου, προφανώς σε αντιστάθμισμα της Πρότασης Νόμου που κατέθεσαν έξι (6) Βουλευτές στη Βουλή των Ελλήνων στις 17-10-18!

    Περισσότερα...