Εκδόσεις

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 249 επισκέπτες και κανένα μέλος

Εγγραφή Newsletter

captcha 

Με τις διατάξεις του Ν.4152/2013 (ΦΕΚ 107/τ.Α'/9-5-2013), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα, παρέχεται η δυνατότητα στους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ/Τομέας Μηχανικών και Ε.Δ.Ε. να εξοφλήσουν τις καθυστερούμενες οφειλές τους επιλέγοντας την υπαγωγή τους είτε στην πάγια ρύθμιση είτε στην ρύθμιση Νέας Αρχής.

Ι. ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

  • ΠΑΓΙΑ ΡΥΘΜΙΣΗ

Εντάσσονται οι καθυστερούμενες έως και την ημερομηνία της αίτησης υπαγωγής οφειλές μετά των νόμιμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, οι οποίες κεφαλαιοποιούνται, συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως προσαυξήσεων, μέχρι τις 31.12.2012 ενώ για το διάστημα από 01.01.2013 και μέχρι τον προηγούμενο του μήνα υποβολής του αιτήματος η κύρια οφειλή επιβαρύνεται με επιτόκιο και ρυθμίζονται σε έως δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις. Το επιτόκιο αυτό είναι ετήσιο και ισούται με το επιτόκιο αναχρηματοδότησης της ΕΚΤ συν ένα περιθώριο 800 μονάδων βάσης (8%) υπολογισμένο σε ετήσια βάση.

Επίσης, κατόπιν αίτησης του οφειλέτη, δύναται να εντάσσονται και οι καθυστερούμενες έως την ημερομηνία αίτησης υπαγωγής οφειλές που τελούν σε αναστολή είσπραξης.

  • ΡΥΘΜΙΣΗ ΝΕΑΣ ΑΡΧΗΣ

Εντάσσονται οι καθυστερούμενες έως την 31.12.2012 οφειλές μετά των νόμιμων προσαυξήσεων, τελών καθυστέρησης και λοιπών επιβαρύνσεων, εφόσον καταβάλλονται ανελλιπώς οι τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές ή καταβληθούν μέχρι την ημερομηνία υπαγωγής στη ρύθμιση για όσους τις οφείλουν, οι οποίες κεφαλαιοποιούνται, συμπεριλαμβανομένων και των πάσης φύσεως προσαυξήσεων μέχρι τις 31.12.2012 και καταβάλλονται εφάπαξ ή σε ισόποσες μηνιαίες δόσεις, όπως αυτές προσδιορίζονται στην αίτηση, με τις εξής αντίστοιχες εκπτώσεις επί των κάθε είδους προσαυξήσεων, πρόσθετων τελών και λοιπών επιβαρύνσεων:

  • έκπτωση 25%, εφόσον το χρέος εξοφληθεί έως 30.06.2017
  • έκπτωση 30%, εφόσον το χρέος εξοφληθεί έως 30.06.2016
  • έκπτωση 35%, εφόσον το χρέος εξοφληθεί έως 30.06.2015
  • έκπτωση 40%, εφόσον το χρέος εξοφληθεί έως 30.06.2014
  • έκπτωση 50%, εφόσον το χρέος εξοφληθεί έως 01.07.2013

ΙΙ. ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΝΤΑΞΗΣ – ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ

• Απαιτείται η υποβολή αίτησης στα οικεία περιφερειακά ή τοπικά καταστήματα ή μονάδες των ασφαλιστικών οργανισμών, η οποία δύναται να υποβάλλεται και ηλεκτρονικά, εφόσον αυτό υποστηρίζεται τεχνικά.
Ειδικότερα, όσον αφορά στη ρύθμιση της νέας αρχής η αίτηση υποβάλλεται άπαξ σε οποιοδήποτε χρονικό διάστημα κατά τη διάρκεια ισχύος της ρύθμισης, η δε διάρκεια του διακανονισμού δεν μπορεί να εκτείνεται πέραν της 30.06.2017.
• Ανάλογα με το ύψος της οφειλής ο οφειλέτης προσκομίζει:
i. έως 5.000 €:
- Υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται λεπτομερώς η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς και η ανταπόκριση στη μηνιαία δόση.

ii. από 5.000€ έως 50.000€ (πάγια ρύθμιση) / 75.000€ (ρύθμιση νέας αρχής):
- Υπεύθυνη δήλωση στην οποία δηλώνεται λεπτομερώς η αδυναμία εξόφλησης της οφειλής τη δεδομένη χρονική στιγμή και πληροφορίες για το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη (κινητές αξίες και ακίνητη περιουσία οποιασδήποτε μορφής), τα οικονομικά στοιχεία της επιχείρησης ή το ετήσιο εισόδημα, τους αριθμούς των τραπεζικών του λογαριασμών (IBAN), οχήματα των οποίων έχει την κυριότητα, απαιτήσεις από τρίτους καθώς και πληροφορίες που περιλαμβάνουν οφειλές σε ασφαλιστικά ταμεία ή άλλες υπηρεσίες του δημοσίου και άλλες πάγιες υποχρεώσεις προς τρίτους, εφόσον υφίστανται, το τρέχον και το αναμενόμενο εισόδημα/κύκλος εργασιών.

iii. άνω των 50.000€ (πάγια) / 75.000€ (νέα αρχή):

- Υπεύθυνη δήλωση με συμπληρωμένα τα στοιχεία της ως άνω ii περίπτωσης.

- Βεβαίωση που υπέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή, περί της ορθότητας των δηλούμενων οικονομικών στοιχείων και των λοιπών δικαιολογητικών που αποδεικνύουν την αδυναμία εξόφλησης της οφειλής τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς και τη βιωσιμότητα του διακανονισμού. Η δαπάνη για την αμοιβή του εκτιμητή βαρύνει αποκλειστικά τον οφειλέτη.

iv. άνω των 150.000€ (πάγια) / 300.000€ (νέα αρχή):
- Υπεύθυνη δήλωση με συμπληρωμένα τα στοιχεία της ως άνω ii περίπτωσης.
- Βεβαίωση από τρίτο ανεξάρτητο εκτιμητή της ως άνω iii περίπτωσης.
- Σύσταση εγγύησης για τη διασφάλιση της οφειλής, η οποία μπορεί να συνίσταται σε:
α) προσκόμιση εγγυητικής επιστολής τράπεζας για όλο το διάστημα της ρύθμισης και για το σύνολο της ρυθμιζόμενης οφειλής πλέον των επιβαρύνσεων,
β) πλήρη διασφάλιση της οφειλής με εγγραφή υποθήκης επί ακινήτου ελευθέρου βαρών, αντικειμενικής αξίας τουλάχιστον ίσης με το ύψος της συνολικής οφειλής ή επί βεβαρημένου ακινήτου αντικειμενικής αξίας, αφαιρουμένων των ποσών για τα οποία έχουν εγγραφεί βάρη, τουλάχιστον ίσης με τη συνολική οφειλή,
γ) εγγύηση τρίτου αξιόχρεου προσώπου και
δ) οποιοδήποτε άλλο τρόπο εγγύησης αποδεκτό από τις αρμόδιες αρχές των ασφαλιστικών οργανισμών.
• Απαιτείται επίσης η υποβολή των εκ του νόμου δηλώσεων ασφάλισης μισθωτών των τελευταίων πέντε (5) ετών, όπου αυτές προβλέπονται.
• Υπεύθυνη δήλωση με την οποία δηλώνει ότι δεν έχει καταδικαστεί για φοροδιαφυγή πρωτόδικα, τελεσίδικα ή αμετάκλητα και δεν έχει ασκηθεί εναντίον του ποινική δίωξη για φοροδιαφυγή.
• Όσον αφορά στις περιπτώσεις ύψους κύριας οφειλής έως 50.000€ (πάγια) / 75.000€ (νέα αρχή) η αδυναμία εξόφλησης τη δεδομένη χρονική στιγμή καθώς και η βιωσιμότητα του διακανονισμού αξιολογούνται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του φορέα (δηλαδή από τον ανεξάρτητο τρίτο φορέα), βάσει της υπεύθυνης δήλωσης που υποβάλλεται, στη δε βεβαίωση – μελέτη βιωσιμότητας πρέπει να περιλαμβάνεται η καθαρή θέση, ανάλυση ρευστότητας και προσδοκώμενα έσοδα, αναμενόμενες δαπάνες του οφειλέτη.

ΙΙΙ. ΤΡΟΠΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
• Οι οφειλές καταβάλλονται σε δόσεις.

• Η καταβολή της πρώτης δόσης πραγματοποιείται εντός επτά ημερών από την υποβολή της αίτησης στην Τράπεζα ή στα ΕΛΤΑ, ενώ οι υπολειπόμενες καταβάλλονται στο τέλος του επόμενου της καταβολής μήνα χωρίς να απαιτείται ιδιαίτερη ειδοποίηση με πάγια εντολή χρέωσης λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα.

• Δεν προβλέπεται ελάχιστο όριο δόσης ή ύψος οφειλής, παρά μόνο για φυσικά πρόσωπα που δεν ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα και έχουν οφειλές έως 5000€, οπότε, εφόσον δηλώσουν αδυναμία εξόφλησης της οφειλής εφάπαξ ή έως 48 δόσεις, ανάλογα το εισόδημά τους, μπορούν να ρυθμίσουν την οφειλή έως 100 δόσεις ή να καταβάλλουν ελάχιστο ποσό δόσης τα 50€.
Ο ορισμός ελάχιστου ορίου δόσης ή ύψους οφειλής εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των φορέων.

• Η μηνιαία δόση οφειλών, που αφορά συνολικά στις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς ασφαλιστικούς οργανισμούς και το δημόσιο, δεν μπορεί να υπερβαίνει το 30% του μηνιαίου εισοδήματος του οφειλέτη.

• Εφόσον ο οφειλέτης επιθυμεί σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης Νέας αρχής να εξοφλήσει εφάπαξ τις υπολειπόμενες δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών, θα τύχει απαλλαγής επί του εναπομείναντος ποσού των προσαυξήσεων εκπρόθεσμης καταβολής, κατά ποσοστό ίσο με αυτό που αντιστοιχεί στον αριθμό των μηναίων δόσεων που τελικά διαμορφώνεται με την εξόφληση.

IV. ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Η ρύθμιση απόλλυται όταν ο οφειλέτης:

• δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα μία δόση της ρύθμισης πέραν της μίας φοράς. Τονίζεται ότι, κατά τη διάρκεια της ρύθμισης επιτρέπεται η καθυστέρηση πληρωμής μίας δόσης και η καταβολή αυτής γίνεται υποχρεωτικά μέχρι την ημερομηνία καταβολής της επόμενης δόσης και με προσαύξηση εκπρόθεσμης καταβολής 15%.
• δεν καταβάλλει εμπρόθεσμα τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές, καθ' όλο το διάστημα της ρύθμισης καταβολής των οφειλών του και μέχρι την εξόφλησή τους.
• έχει υποβάλει ανακριβή ή ανεπαρκή στοιχεία προκειμένου να του χορηγηθεί η ρύθμιση.

Η απώλεια της ρύθμισης συνεπάγεται ότι:
• ο οφειλέτης χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης.
• καθίσταται απαιτητό το σύνολο του υπολοίπου της οφειλής και των προηγούμενων προσαυξήσεων.
• καταπίπτουν οι προσφερθείσες εγγυήσεις.

V. ΛΟΙΠΑ ΘΕΜΑΤΑ
• Τα προβλεπόμενα εκ του νόμου πρόσθετα τέλη παύουν να ισχύουν για ασφαλιστικές εισφορές υπέρ εκάστοτε ΦΚΑ από 1.1.2013, οι οποίες δεν καταβάλλονται εμπροθέσμως, και αντικαθίστανται από ένα ετήσιο επιτόκιο που ισούται με το επιτόκιο αναχρηματοδότησης της ΕΚΤ συν ένα περιθώριο 800 μονάδων βάσης (8%) υπολογισμένο σε ετήσια βάση.
Κατά συνέπεια η κύρια οφειλή πριν την 1.1.2013 επιβαρύνεται με πρόσθετα τέλη μέχρι την 31.12.2012 και από 1.1.2013 με επιτόκιο, μέχρι τον προηγούμενο του μήνα υποβολής του αιτήματος. Εν συνεχεία, από την υποβολή του αιτήματος και μετά, ανάλογα με το χρόνο αποπληρωμής, επιβαρύνεται με επιτόκιο, το οποίο υπολογίζεται σε μηνιαία βάση.

• Τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά, εφόσον ο ενδιαφερόμενος καταβάλει την πρώτη δόση καθώς και τις δόσεις της ρύθμισης και τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές εμπροθέσμως, μπορούν να υποβάλλονται και να ελέγχονται σε κάθε περίπτωση εντός έξι μηνών από την καταβολή της πρώτης δόσης. Μετά την παρέλευση του εξαμήνου και εφόσον δεν ενημερωθεί διαφορετικά ο ενδιαφερόμενος, η ρύθμιση θεωρείται χορηγηθείσα.

• Με τις παρούσες ρυθμίσεις δεν επέρχεται αλλαγή στον τρόπο αντιμετώπισης της ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε περίπτωση που ο οφειλέτης έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης.

• Η υπαγωγή είτε στην πάγια ρύθμιση είτε στην ρύθμιση Νέας Αρχής συνεπάγεται απώλεια των τυχόν ευεργετημάτων - διευκολύνσεων που έχουν χορηγηθεί βάσει προηγούμενων ρυθμίσεων.

• Μετάβαση από τη ρύθμιση της νέας αρχής στην πάγια ρύθμιση δεν επιτρέπεται.

• Ως καθυστερούμενες οφειλές θεωρούνται αυτές που αφορούν το προηγούμενο εξάμηνο του οποίου έχει παρέλθει η ημερομηνία εμπρόθεσμης καταβολής.

Ως εκ τούτου, ο τρέχουσες εισφορές δεν μπορούν να υπαχθούν σε ρύθμιση και οφείλουν να εξοφληθούν μέχρι την ημερομηνία λήξης του εξαμήνου, προκειμένου να διατηρηθεί σε ισχύ η ρύθμιση.

Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ

Επίκαιρα

  • Να αποσυρθεί όλο το Νομοσχέδιο Γαβρόγλου και ειδικά το κατάπτυστο Άρθρο 46

    Αθήνα, 12-06-2017

    Η Κεντρική Διοικούσα Επιτροπή (Κ.Δ.Ε) της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, στην Έκτακτη Συνεδρίαση της, στις 9-6-2017, συζήτησε το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Παιδείας «Ρυθμίσεις για τη ανώτατη εκπαίδευση, την έρευνα και άλλες διατάξεις» που αναρτήθηκε για διαβούλευση.

    Το σχέδιο νόμου του Υπουργού Παιδείας περιλαμβάνει αποσπασματικές ρυθμίσεις, οι οποίες απορρυθμίζουν και υποβαθμίζουν τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι με την αλλοίωση του σκοπού τους, μέσω του «δούρειου ίππου των διετών προγραμμάτων» στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδίου της Κυβέρνησης και των Θεσμών για τη μείωση των Α.Ε.Ι σε 20 σε όλη την χώρα (Σχέδιο ΑΘΗΝΑ ΙΙ)!

    Περισσότερα...  
  • Ο Υπουργός Παιδείας και το Τ.Ε.Ε λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο

    Αθήνα, 25-05-2017

    Μας προκαλεί εντύπωση, η από το πουθενά (εκτός αν είχε προηγηθεί συνεννόηση με το Τ.Ε.Ε) δήλωση του Υπουργού Παιδείας σήμερα στο Κοινοβούλιο για την απόφαση της Δ.Ε του Τ.Ε.Ε.

    Είναι πολιτικά ανεπίτρεπτη και ηθικά απαράδεκτη δεδομένου ότι εδώ και δυο μήνες ο Υπουργός έχει στα χέρια του μια ολοκληρωμένη πρόταση σχεδίου νόμου από την Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με την σύμφωνη γνώμη των Τ.Ε.Ι, την οποία δεν τολμά ούτε να την επεξεργαστεί, ούτε να την φέρει στη Βουλή, για να λυθούν επιτέλους τα εκκρεμή από χρόνια, όπως ο ίδιος παραδέχεται επαγγελματικά θέματα των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, Μηχανικών και όχι μόνο.

    Περισσότερα...