Εκδόσεις

Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 66 επισκέπτες και κανένα μέλος

Εγγραφή Newsletter

captcha 

Νέα

Έντυπα ΥΔΕ

Περισσότερα
image1

Άνοιγμα

ειδικού τραπεζικού λογαριασμού για τις νομικές ενέργειες της ΕΕΤΕΜ

Περισσότερα
image2

kegkeroglou

Σήμερα, 17 Μαΐου 2021, στην Ολομέλεια της Βουλής, συζητήθηκε η ερώτηση του Γραμματέα της Κ.Ο του Κινήματος Αλλαγής και Βουλευτή Ηρακλείου, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου προς το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων Πτυχιούχων Μηχανικών ΤΕΙ.

O κ. Κεγκέρογλου αναπτύσσοντας την ερώτησή του, μεταξύ άλλων, επεσήμανε τα εξής:

 

 

1.Το πρόβλημα της επαγγελματικής κατοχύρωσης των αποφοίτων μηχανικών ΤΕΙ είναι χρόνιο.

Ο κ. Γαβρόγλου, εξαφανίζοντας τα ΤΕΙ, υποσχέθηκε να επιλύσει το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων τους. Με το ν.4485/17 προβλέφθηκε, για πρώτη φορά, η συμμετοχή του Τ.Ε.Ε στη διαδικασία, μέσω επιτροπών, και μάλιστα με ισχυρή πλειοψηφία σε αυτές. Παραμονές των εκλογών του 2019, με τροπολογία στο ν.4610/2019 (άρθρο 257), άλλαξε ξανά τη διαδικασία έκδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων προς το δυσμενέστερο για τους Μηχανικούς ΤΕΙ και μεταφέροντας την αρμοδιότητα στο Υπουργείο Υποδομών.

  1. 2. Η απάντηση του Υπουργείου ήταν ασαφής διότι δεν ρωτήσαμε αν και πότε θα λειτουργήσουν οι Επιτροπές του άρθρου 257 του ν.4610/2019, που ούτως ή άλλως δε λειτουργούν και δεν πρόκειται να στελεχωθούν και από τις οποίες οι μηχανικοί των ΤΕΙ δεν προσδοκούν τίποτε και ζητούν την κατάργησή τους ως ατελέσφορες και ετεροβαρείς. Ρωτήσαμε και ρωτάμε αν προτίθεται ο Υπουργός να τροποποιήσει το άρθρο 257 προκειμένου να υπάρξει καταρχήν διαδικασία και να γίνει πιο αντικειμενική απ’ ότι προέβλεπε η Πολιτική επιλογή ΣΥΡΙΖΑ.
  2. 3. Είναι ανάγκη να επανέλθει η αρμοδιότητα στο Υπουργείο Παιδείας, το οποίο κακώς «βγάζει την ουρά του απέξω», διότι εποπτεύει τα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, πιστοποιούσε και πιστοποιεί τα προγράμματα Σπουδών των ΤΕΙ και είναι σε θέση να γνωρίζει και να βεβαιώνει το τι δύνανται να κάνουν οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ με βάση τα προγράμματα σπουδών τους αλλά και τα διεθνή και ευρωπαϊκά πρότυπα. Επιπλέον έχει στα συρτάρια του τις επίσημες προτάσεις των σχολών των ΤΕΙ με αντιστοίχιση προγραμμάτων σπουδών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων
  3. 4. Η Κυβέρνηση οφείλει να εξετάσει τη νομοθετική ρύθμιση του θέματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων των Μηχανικών ΤΕΙ. Η πρόταση νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή το 2018, από την Δημοκρατική Συμπαράταξη – ΠΑ.ΣΟ.Κ, είναι νομοτεχνικά επεξεργασμένη, βασίζεται σε προτάσεις των αρμοδίων εκπαιδευτικών οργάνων και είναι αποδεκτή από τους άμεσα ενδιαφερομένους πτυχιούχους. Τα πρώην ΤΕΙ έχουν καταθέσει ανάλογη συνολική και επεξεργασμένη πρόταση για τους πτυχιούχους κάθε τμήματος της σχολής μηχανικών.
  4. 5. Οφείλει η Κυβέρνηση να επιλύσει το χρόνιο πρόβλημα που ταλανίζει τους Μηχανικούς των ΤΕΙ και τις οικογένειες τους. Διεκδικούν το αυτονόητο, δηλαδή πρόσβαση στο επάγγελμα που σπούδασαν.

Δυστυχώς, ο Υπουργός κ. Κ. Καραμανλής, απαντώντας, υπεραμύνθηκε της πολιτικής του κ. Γαβρόγλου σχετικά με την λειτουργία των επιτροπών του άρθρου 257 του ν.4610/2019 καθώς και της μεταφοράς της αρμοδιότητας στο Υπουργείο Υποδομών, αρνούμενος να προβεί σε οποιαδήποτε αλλαγή θεωρώντας ότι «όλα είναι καλά καμωμένα».

 

Video από τη συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής:

Κάντε κλικ εδώ για το σχόλιο της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

Επίκαιρα

  • ΣΥΓΚΛΗΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΙΑΣ

    Αθήνα, 30-07-2021

    Η Κ.Δ.Ε. της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, στη συνεδρίαση της την Παρασκευή 30-7-2021, αποφάσισε την σύγκληση της 22ης τακτικής Πανελλαδικής Αντιπροσωπείας της Ένωσης, σύμφωνα με το Άρθρο 16 του Καταστατικού.
    Η Πανελλαδική Αντιπροσωπεία θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021 στις 09:00, στην Αθήνα στις εγκαταστάσεις του ΣΤΑΔΙΟΥ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΙΑΣ (ΣΕΦ).

    Τα θέματα της Πανελλαδικής Αντιπροσωπείας είναι τα εξής:
    1. Διοικητικός Απολογισμός Κ.Δ.Ε.
    2. Οικονομικός Απολογισμός Κ.Δ.Ε.
    3. Έκθεση Κεντρικής Εξελεγκτικής Επιτροπής.
    4. Εκλογή Κεντρικής Εφορευτικής Επιτροπής (Κ.ΕΦ.Ε).

    Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του Άρθρου 16 του Καταστατικού, σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας κατά την πρώτη σύγκληση η Πανελλαδική Αντιπροσωπεία θα συγκληθεί στην Αθήνα την Κυριακή 19 Σεπτεμβρίου 2021 στις 09:00 στον ίδιο χώρο.

    Σε περίπτωση μη επίτευξης απαρτίας και κατά τη δεύτερη σύγκληση η Πανελλαδική Αντιπροσωπεία θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα την Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2021 στις 09:00 στον ίδιο χώρο.

    Επισημαίνουμε ότι σε περίπτωση λήψης έκτακτων υγειονομικών μέτρων από την Πολιτεία για την αντιμετώπιση της πανδημίας covid-19, η Πανελλαδική Αντιπροσωπεία θα αναβληθεί μέχρι νεοτέρας.

    ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

     

     
  • Παρέμβαση Βουλευτών για τα εκκρεμή Επαγγελματικά Δικαιώματα Μηχανικών του Τεχνολογικού τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης

    Ερώτηση για  τους Υπουργούς Παιδείας και ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Νίκη  Κεραμέως και  Κ. Καραμανλή,   για τα Επαγγελματικά Δικαιώματα των Πτυχιούχων Μηχανικών Ανώτατης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης  κατέθεσαν Επτά (7) Βουλευτές του ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ ΑΛΛΑΓΗΣ. 

    Την Ερώτηση κατέθεσαν: ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής  Ομάδος του Κινήματος Αλλαγής , Β. Κεγκέρογλου (Ηρακλείου), η Υπεύθυνη του Κ.Τ.Ε Παιδείας Χαρά Κεφαλίδου (Δράμα), οι δυο Κοινοβουλευτικοί   Εκπρόσωποι:   Μιχ. Κατρίνης (Ηλείας) και Κ. Σκανδαλίδης (Α’ Αθήνας),   και οι  Βουλευτές Δ. Κωνσταντόπουλος  (Αιτωλ/νιας) και Δ. Μπιάγκης (Κέρκυρας) οι οποίοι μετέχουν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο πρώην  Πρωθυπουργός  και βουλευτής Αχαΐας  Γ. Α. Παπανδρέου.

    Περισσότερα...  
  • Φτάνει πια με τους πειραματισμούς του Υπουργείου Παιδείας και την κοροϊδία των νέων ανθρώπων

    Αθήνα, 12-02-2021

    Με αφορμή τα δημοσιεύματα σχετικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, κας N. Κεραμέως, για την ίδρυση σχολών τριετούς φοίτησης εντός των Πανεπιστημίων, με ασαφές πλαίσιο και προοπτικές, επισημαίνουμε τα εξής:

    Η προηγούμενη Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχώρησε στην αδικαιολόγητη, χωρίς μελέτες και τεκμηρίωση - σε σχέση με τις πραγματικές ανάγκες της ελληνικής οικονομίας - κατάργηση συνολικά του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

    Η κατάργηση αυτή επέφερε ένα σημαντικό πλήγμα συνολικά στην τεχνολογική εκπαίδευση της χώρας.

    Περισσότερα...